door EF2000 op ma maart 08, 2010 7:01 pm
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Mijn dochter had een S-bocht. Er zijn 2 staven geplaatst. De operatie om de staven te verlengen kon met een dagopname, maar mijn dochter is bij de 1e scoliose-operatie erg ziek geweest van de narcose en pijnstillers, daarom is na overleg met de arts besloten dat ze 1 nacht opgenomen zou worden na de operatie.
De arts had het over een "kleine" operatie, daar hadden we ons ook een beetje op ingesteld, maar het is haar toch wel een beetje tegengevallen. Niet zozeer de pijn na de operatie, maar wel vermoeidheid, gebrek aan eetlust en buikpijn. Dit heeft ongeveer 10 dagen geduurd, daarna knapte ze opeens heel snel weer op en ging ze ook weer naar school. Ze moet in juni/juli voor de 2e operatie om de staven te verlengen en ze ziet er nu wel tegenop.
Ze hebben voor het verlengen van de staven het litteken van de 1e operatie gebruikt, het was ongeveer 10 centimeter.
Mijn dochter heeft een steunend corset gekregen na de 1e operatie, dat moet ze aan wanneer ze actief bezig is, dus buiten spelen, in de auto, naar school. Ze mag niet meedoen met sport/gym op school, maar ze mag wel voorzichtig fietsen.
In het begin was ze zelf erg voorzichtig, maar nu ze zich weer veel beter voelt, is het weleens moeilijk om uit te leggen waarom ze bepaalde dingen (nog) niet mag. Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Veel sterkte voor je dochter, ik hoop dat ze snel weer opknapt. Als je vragen hebt, dan lees ik het wel, en als ik een antwoord heb, zal ik dat zeker laten weten.
Ik hoop ook, dat er iemand is, die al wat verder in dit traject zit en mij (of ons) wat meer wil vertellen over zijn/haar ervaringen.