scoliose en gedragsveranderingen/depressie

Scoliose kan zich ook ontwikkelen bij aandoeningen in het zenuw- en/of spierstelsel. Hier kunt u terecht met oproepen, reacties, vragen en ervaringen.

scoliose en gedragsveranderingen/depressie

Berichtdoor Cath op zo dec 19, 2004 3:36 pm

Dag mensen,
Ik ben 34 jaar en heb scoliose, dit is nu ruim 10 jaar pijnlijk aanwezig en wordt naar mate ik ouder word steeds vervelender.
Ik probeer vaak te sporten om mijn spieren sterk te houden. Ik merk al een tijd dat mijn gedrag erg veranderlijk is. Wat ik zelf denk is dat het dagelijks leven met pijn je leven erg beheerst.
Nu ben ik iemand die alles positief probeert in te zien maar soms is het gewoon op.
Zijn er meer mensen die zich periodes erg down voelen en de eerder gemaakte plannen om iets te ondernemen er weer heel anders uitzien, terwijl je gisteren bijvoorbeeld de hele wereld aankon.
Mijn vraag is hoe gaan jullie hiermee om.
Heel erg bedankt!
Cath

Berichtdoor nicky2 op ma dec 20, 2004 7:54 pm

uhm.... ik zoek meestal afleiding, maar gewoon een baaldagje nemen kan ook helpen! ( dus accepteren dat jeje rot voelt...)
sterkte! l
nicky2

Berichtdoor annettecobussen op vr aug 26, 2005 2:21 pm

Ben 47 jaar en leef ook al jaren met veel pijn, wat met de jaren verergerd is.Als de pijn hevig is ,ben ik ook snel geirriteerd en opstandig.Ik weet dat goed van me zelf en probeer me dan ook in te houden.Als het voor mij op dat moment fysiek mogelijk is , ga ik lekker een eindje wandelen. Dit geeft de nodige ontspanning ,plus dat bewegen toch goed is voor scoliosepatienten.Een aanrader!!!!Verder ben ik ook af en toe erg down,dit vooral in herfst en winter(dan is de pijn ook erger),daar weet ik ook niet altijd raad mee,alles wordt me dan soms te veel, ik loop dan ook vast met het huishoudelijk werk. Ik zie dus nu weer tegen de komende kou op(we hebben nog zo weinig zon,warmte,gehad).Groetjes Annette.
annettecobussen

Re: scoliose en gedragsveranderingen/depressie

Berichtdoor Myrthe88 op za jan 31, 2009 7:08 pm

Hi ik ben 20 jaar zoals ik zojuist al schreef en loop sinds een val al 3 maanden met continue pijn. Ik herken hetgeen je omschrijft. Ik heb het zelf ook. Pijn beheerst je leven. Ik merk ook dat ik het ene moment echt mijn zinnen kan verzetten en het andere moment er allemaal gewoon geen zin meer in heb. Ik vind het verschrikkelijk om continu met pijn te leven en daardoor veel dingen niet meer te kunnen. Ik probeer positief te blijven, maar het valt niet mee...

sterkte
Myrthe88

Re: scoliose en gedragsveranderingen/depressie

Berichtdoor MisS-BotH op di okt 06, 2009 7:55 pm

Hoi Cath,

Ik herken je verhaal heel erg, naast mijn scoliose heb ik ook last van blijvende psychische problemen. Ik word ik veel dingen beperkt, vanwege de pijn. Momenteel woon ik op een beschermde woonvorm, waar ik goed geholpen word. Maar soms wil ik gewoon niet geholpen worden, dan wil ik het alleen kunnen doen. Met als gevolg nog meer pijn.

Als de dagen dat je je rot voelt en het even niet meer ziet zitten minder zijn als de dagen dat je je goed voelt zal ik ze accepteren en aan jezelf denken. Mocht dit niet het geval zijn, zal ik zeker afleiding zoeken, leuke dingen doen of dingen voor jezelf kopen.

Momenteel helpen kleine dingen mij heel erg het hoofd boven water te houden, zo kan ik mij ontzettend verheugen op een aangekochte telefoon. Of als ik zit te zitten op me kamer en mijn kat komt plots binnen voel ik me plots heel blij omdat mijn dieren mij blijven accepteren zoals ik ben met of zonder pijn.

Sterkte en een knuffel
Groetjes Mieke
MisS-BotH

Keer terug naar Algemeen