Kan iemand mij helpen?Over mijn situatie

Hier kun je terecht met je mening, vragen en opmerkingen aan de webmaster over dit lotgenoten-contactbord

Kan iemand mij helpen?Over mijn situatie

Berichtdoor feliz op zo nov 01, 2009 8:11 pm

Hallo allemaal,

Ik heb 4 keer een operatie gehad van spondiolese in mijn rug.Sinds mijn 10 de jaar ben ik er mee bezig ik ben nu 34jaar.Ik heb geen jeugd gehad hierdoor.En nu al ruim 2 jaar ben ik bezig.Want ik ben geopereerd in UMC Utrecht alleen proferssor C.Oner kon mijn opereren.Ik had vertrouwen in die arts.De eerste operatie kreeg ik 6 schroeven in mijn onderrug L4 L5.Dat ging een tijdje goed maar na 8 maanden brak er een schroef in mijn rug.De oorzaak weten ze niet misschien is het een medische fout waar ik geen antwoord op krijg?Als er andere mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt dan hoor ik het graag aub.Dus moest ik weer geopereerd worden in juli dit jaar.Ze hebben die schroef vervangen en weer moest ik alles meemaken.Ik lig nu al 3 maanden thuis met een korset met pijp echt een rotding je kan niks ermee.En als a.s maandag de rontgen foto goed is dan mag mijn korset eraf.Dus morgen wordt alles bekend gemaakt.Ik heb een hele zware situatie want na de operaties is mijn pijn erger geworden.Ik ben niet meer fut en durfs niks meer te doen.Ik ben bang dat weer een schroef gaat breken.Ik hoop dat ik reacties krijg voor mijn situatie en of het een medisce fout is of moet ik een klacht indienen voor die dokter?
Alvast bedankt,
Feliz
feliz

Re: Kan iemand mij helpen?Over mijn situatie

Berichtdoor martin op zo nov 08, 2009 2:22 pm

Jeetje wat een heftig verhaal.
Ik kan je geen duidelijke antwoorden geven maar ik wil je wel heel veel stekte wensen.
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.
martin

Re: Kan iemand mij helpen?Over mijn situatie

Berichtdoor hetty2 op di jan 05, 2010 11:56 am

Hai Feliz,

Ik ben benieuwd hoe je uitslag is en of je je corset af hebt?
Zelf ben ik de 1ste keer in Januarie -09 geopereerd door dokter Ôner [daarvoor vele malen meer door andere artsen vanaf mijn 6de]
ik kwam erg slecht uit de operartie en het duude erg lang voor ik ook maar iets kon, zelfs lopen was erg zwaar en heb ik schuifelde moeten doen
de 1ste paar maanden.
Na week of 3 kreeg ik ineens heel erg veel pijn halverwegge mijn rug [deze keer was alles vanaf mijn stuitje tot ongev halverwege mijn rug vastgezet]
en kon niet meer draaien en amper meer bewegen. Ben met de ambu naar het ziekenhuis gebracht alwaar ze niets konden vinden op foto's, veel later bleek dat het nog te kort naar de operatie was en alles nog opgezet was zodat ze niet goed konden beoordelen.
Maar goed, ik bleef last houden en ging steeds meer voorover lopen en dat terwijl ik aardig recht stond na de operatie. Ik ging uit mezelf maar naar fysio, volgens hen hoefde ik na de operatie niets te doen, geen fysio of revalidatie [hoe dom kan je zijn??] en heb daar maanden gelopen.
Jammer genoeg ging ik steeds krommer lopen [kon amper lopen trouwens] en bleef tijdens controlles maar aangeven dat het niet goed ging. Na de zomer ben ik weer terug gegaan en geeist dat er een scan gemaakt werd. Dat was eind Sept en op 5 Okt werd ik half in paniek gebeld dat ik gelijk in een corset moest want de laatste schroef was gebroken en net daarboven mijn wervel. Wat er eerder is gebroken dat weten ze natuurlijk niet maar ja het feit dat tithanium breek schijnt al erg bijzonder te zijn [al geloof ik dat niet meer als ik hier sommige verhalen lees]

Ik ben nu ruim 4 weken geleden weer geopereerd en nu is alles tot boven in [net onder de onderste nekwervel] vast gezet. Ben nu dus helemaal zo stijf als een plank 8) maar wat belangrijker is is dat ik weer normaal loop [oke voor mijn doen dan], recht op loop en niet veel pijn meer heb. Voor nu doen alleen mijn ribben aan de rechter kant nog erg veel pijn. Ik heb nog iets meer dan een week corset dragen te gaan en dan mag hij af en kan ik weer met fysio beginnen en mijn conditie wat gaan opbouwen.

Weet je, het is heel moeilijk om iemand aan te wijzen als er iets gebeurd zoals bij jou of mijzelf. Het is volgens zeggen ondenkbaar dat een schroef of staaf van thitanium breek maar toch hoor je het regelmatig, waar moet je de fout dan leggen?
In mijn geval heeft een andere arts toegeven dat ze beter naar de stabiliteit van mijn wervelkolom hadden moeten kijken, ze dachten dat het sterk genoeg zou zijn omdat het al 2keer eerder vast gezet is. Dan "hoort" de botbrug erg sterk te zijn, na niet dus en ik denk dan, joh ga er dan ook niet zomaar vanuit, het is wel mijn lijf. Maar ja dat is achteraf en je bereikt daar niets mee.
Ik heb alle OK verslagen alle andere verslagen en vele foto's. Mijn vriendin werkt in het Umc en kan gelukkig bij alle gegevens komen in 1 daarvan stond ook dat ze erg geschokken waren te zien dat mijn wervel was gebroken, niet alleen het boven deel maar helemaal door de midden was :-?

Als ik jou was zou ik toch proberen te starten met fysio [als je corset al uit is] en zoveel mogenlijk te bewegen omdat je dan waarschijnlijk ook je pijn wat kwijt raakt. Als je een beetje bang bent om door je pijn heen te gaan, gaan je spieren vaak tegenwerken en krijg je meer pijn dus kom je in een cirkel terecht waar je heel moeilijk uitkomt.
Heb het er eens over met je arts of huisarts

Voor nu wens ik je beterschap, het is niet niets om zo snel weer een operatie van die orde te moeten ondergaan.
Lieve groetjes van mij
hetty2

Keer terug naar Jouw opmerkingen over dit forum