Hoi,
Mag ik vragen welk UMC en welke arts gaat je dochter opereren.
Ik ben zelf ook in mei geopereerd, ben wel een heeeeeeeeeel stukkie ouder als je dochter (47 jaar) en kan wellicht iets relationeler denken en er mee omgaan.
Toch was de kans om met een dwarsleasie wakker te worden ook mijn grootste en eigenlijk mijn enigste angst. Het risico daarop is nu eenmaal niet uit te sluiten, echter in het UMC Utrecht hebben ze de mogelijkheid om tijdens de operatie neurobewaking toe te passen. Je krijgt dan een aantal sensoren op je lichaam geplakt en tijdens de operatie kunnen ze elke kleine neurologische verandering aan het ruggenmerg op een monitor te zien. De kans op een dwarsleasie is dan aanzienlijk kleiner. Deze bewaking wordt niet altijd toegepast en je moet er gewoon naar vragen en erop aandringen. De reden is dat Utrecht samenwerkt met de St. Maartenskliniek en niet zelf over deze dure apparatuur beschikt. De apparatuur en personeel wordt speciaal naar Utrecht gehaald.
Ik begrijp heel goed dat je dochter er niet over wil praten en de komende operatie het liefst wil verstoppen. Het is een ongelovelijk stuk onzekerheid en angst wat er op haar afkomt. Toch zou het goed zijn er over te praten met lotgenoten. Het heeft mij op mijn oude leeftijd zelfs enorm goed geholpen. Je zou je dochter eens op scoliose.info moeten laten kijken. Hier staan veel verhalen van leeftijdsgenootjes van je dochter. Mocht je zelf willen weten hoe een scoliose operatie zou kunnen verlopen moet je mijn weblog
http://www.flipjanssen.nl maar eens bekijken en doorlezen. En misschien heeft je dochter er ook wel wat aan. Ik zou de weblog wel eerst zelf eens doorlezen alvorens je dochter er naar te laten kijken. Ik heb namelijk ook mijn mindere dagen en momenten gehad in het ziekenhuis en die zouden je dochter misschien kunnen afschrikken. Overigens is het verloop van een scoliose operatie en het herstel in het ziekenhuis voor elke patient weer anders, dus de weblog is zeker geen garantie voor het verloop van de operatie van je dochter, maar het geeft je wel een idee hoe een en ander zou kunnen verlopen.
Ik zou het op prijs stellen om een reactie te krijgen in het gastenboek mocht je mijn weblog gaan lezen.
Sterkte en succes de komende tijd en mocht je nog vragen hebben, stel ze maar gewoon.
Andre